گزارش جلسه با شرکت یاسان یار گلستان گلخانه 5/6 هکتاری فلفل دلمه ای رنگی


تاریخ 23 دی ماه 1402

جلسه با حضور

آقای دکتر همتی ریاست نوآوری و ارتباط با صنعت دانشگاه

آقای دکتر موسوی زاده مدیر گروه مهندسی باغبانی و فضای سبز

آقای دکتر قربانی مدیر مرکز خدمات کشاورزی تریجه

آقای دکتر شیخی مدیر تولید و کارشناس مجتمع گلخانه ای قره قول

خانم دکتر وحدت پور کارشناس شرکت تأمین تجارت توانا

خانم مهندس حاجی حسنی نماینده شرکت تأمین تجارت توانا

در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان برگزار شد.

 

محور اصلی جلسه معرفی گلخانه و امکانات آن و بررسی پتانسیل های گلخانه برای همکاری های مفید در آینده بود که به اختصار به آن می پردازیم:

شرکت یاسان یار گلستان با سرمایه 6 میلیون یورو در فروردین ماه 1402 احداث گلخانه را شروع کرده و با سرمایه گذاری بالا و استفاده از تکنولوژی مدرن اروپایی و کارشناسان خارجی توانسته ظرف مدت 6 ماه تمامی تجهیزات را خریداری و نصب نماید و در تاریخ 15 مهر 1402 نشای 45 روزه فلفل دلمه ای های رنگی را از شرکت آتاویتای ترکیه با هزینه 4 میلیارد تومان  و با هزینه حمل 5/1 میلیارد تومان وارد کردند و  از تاریخ 20 آذر 1402 برداشت شروع شده است. سازه گلخانه فرانسوی است و 2/6 هکتار گلخانه زیر کشت دستگاههای تمام اتوماتیک می باشد. گلخانه به زون های مختلف تقسیم بندی شده است و هر یک هکتار شامل یک زون می باشد.

مجموعه گلخانه دارای دستگاه آب شیرین کن و سورتینگ و بسته بندی می باشد که 20 نفر در قسمت سورتینگ و 40 نفر داخل سالن گلخانه مشغول به کار هستند و محصولات به روسیه صادر می شود.

در فاز دوم در حال احداث گلخانه شیشه ای به مساحت 8 هکتار و سردخانه 50 تنی برای نگهداری محصولات و گلخانه نشا به مساحت 2 هکتار می باشند.

مجموعه گلخانه ای قره قول همچنین دارای 2 اپراتور و 2 مهندس معمار و 3 کارشناس برق می باشد.

با حضور کارشناسان خبره و محقق مجموعه گلخانه دارای تیم تحقیق و توسعه کشاورزی می باشد که در حال تحقیق روی کشت درختان مختلف بخصوص پسته هستند.

سپس خانم مهندس حاجی حسنی شرکت تأمین تجارت توانا را به اختصارمعرفی کردند و زمینه آشنایی و همکاری با مجموعه گلخانه ای قره قول فراهم شده است و قرار بر بازدید حضوری کارشناسان از گلخانه در آینده نزدیک گذاشته شده است.





 تاریخ ارسال خبر :   26 دی 1402 - 10:54
 تعداد بازدید :   75
 ارسال کننده :   مدیریت امور فناوری و ارتباط با صنعت